♥♥♥♥♥Fashion Fashion ♥♥♥♥♥♥

Jag har precist läst ut nya CHIC tidningen som jag köpte innan med ett stort paket jordnötter! Guud vad man blir fast vid modet mm. Jo vars, jag blir ju väldigt lätt påverkad av samhället från himmel till jord. Lite njuter jag kanske av det men jag kan ju inte påstå att det är en posetiv egenskap, men men. Jag har ju då som sagt var fastnat för klackar och klänningar. Kanske var det Carolines redovisning på svenska lektionen förra veckan. Den hade som utgångs punkt "oscars galan" och sen pratade hon vidare om just då klänningar och annat smått och vackert! Den kvällen satt jag bänkad framför ett vitt papper med en blyerts penna i min hand och målade ner mina tankars klänningar. Eftersom att jag aldrig har haft någon talang i mina fingrar, så kan man ju sätta lite olika betyg på det! Men jag fick en översyn på min egna stil, jag fick en gnutta självkänsla. Och det betydde ändå mycket för mig, att bli självsäker och att vara modig nog att ta steget till att våga. Sen så har jag ju min favorit film som ni följande läsare borde veta (sex and the city).
Då ett av huvudämnerna är Märkeskläder och varje lördag är det fashion week som gäller. Medans det är en dröm för mig att bara få kolla på en "äkta" modevisning. Sen så strävar jag inte efter märkes kläder, jag gillar vintage det är inte det. Men just ordet "märke" det har ju det där lilla extra, det lilla fina i kanten. Det som man känner sig i som en prinsessa i. Men det är ju egentligen helt fel att ha den synen på det, för man är ju alltid vacker fast att man kanske går runt i pyjamas hela dagen. Själv så har jag inte just märkes kläder, fast det beror ju på vad man ser som märkes kläder. Dior? Channel? Gucci? Versace? BULLSHIT IT´S JUST A DREAM! haha för mig i alla fall. Men jag gillar att kolla i just såna tidningar som CHIC och då slog det mig, det leder till tankar som reflektioner mm. Men att göra gamla kläder nya genom att piffa upp dom med diamanter för 10 spän från Panduro Hobby eller nitar från Shock. Sånt som förändrar hela plagget. Jag har så dåligt tålamod, jag vill liksom lära mig mer om ämnet!!!! Ingen som vill ge någon slags tips på tidning? :)







ciiiaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0