NEW YEARS EVE, WITH TEARS AND PINNED ELBOWS.

Att vara eller att inte vara. Jag tror att det finns en bok som heter så. Antagligen därför kom det upp i mina tankar. Men stämmer det egentligen? Det är ju som att säga; E du inte perfekt så är du inget. Liksom, är du något eller inte. Det är ju nästan hemskt eller? Det är ju bara ett tecken på dagens samhälle, du måste vara normal. Bara för att det finns något som heter norm. Om man inte följer normen så blir man på något sett "utpekad" av omgivningen. Och om man då har fått kraften från sitt inre och vågar, så skiter sig allting. Bara för att det finns dom som då inte kan acceptera att alla inte är lika. Fega typer som egentligen önskar att dom hade kraften att göra likadant.
I wish, i wish, i wish. Har ni sett Peter Pan? I slutet när alla barnen inkl. Peter, ropar ut:
" Jag tror, jag tror. Jag tror jag tror på älvor. Jag tror, jag tror. Jag tror jag tror på älvor." Tingeling vaknar upp till liv. Den älvan fungerar så att om du säger att du inte tror på älvor så dör den. Jag ser en likhet. Alla har sina dåliga dagar, ibland så känner man ( jag i alla fall) att livet e piss och ser bara alla negativa saker... Tänk då om du inte får stöd av kompisar/ föräldrar. Så liten man känner sig. Som en älva.
Jag har nog en dålig dag idag efter som att jag inte brukar skriva ner mina tankar så mycket...! Jag kanske borde börja göra det? Är det någon som känner igen sig i situation som jag beskrev längre upp i inlägget. Som inte har någon att prata med, så kan man alltid skriva kommentar och vara anonym. Så gör jag allt jag kan, för jag tänker just nu mycket på just mobbning. Hur många som tar sitt liv för att någon annan har tagit över det. Alla är betydelse fulla, älskade och värda ett bättre liv!!!!!
Just nu så sitter jag och slappar i soffan och tittar på " Lejon tämjaren" på Tv4+. Jag såg den när jag var mindre. Så det är kul att se den igen, så jäkla länge sedan! :-)
Men jag har blivit så dum när jag kollar på film, för jag lägger meningar på minnet ur den. Men bara om det är en amerikansk (fråga mig inte vrf). Eller att jag kollar hur dom agerar mm. Antagligen för att jag har en stark dröm att bli skådespelare.
Hela familjen utom jag är och åker skridskor och grillar korv. Typiskt också så är jag såklart sjuk fortfarande. Med lite vila så klarar jag av några smällare ikväll. Jag är såååå besviken att jag ska vara sjuk just idag... Sen så slog jag precis i mig i väggen *höhö*, så nu har jag värsta blåa blåmärket på armbågen!!!!!!
Aja, nu ska jag hitta lite käk. Ciiaoo

Kommentarer
Postat av: Ellen

åhh va fint inlägg sanna hehe jag tyckte att det va jätte fint jag brukar faktiskt också ibalnd känna så och tänka så och på mobbing...och åh va fint ;) <3

2010-12-31 @ 16:07:54
URL: http://elleent.blogg.se/
Postat av: Klara<3

Jätte fint skrivet! <3

2011-01-01 @ 14:37:18
URL: http://kllaarra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0