Ego Boost!

Hola hola sunshines! Nu ska jag berätta om den boken som jag läste ut på två dagar, jag ska vara ärlig. Jag har aldrig suttit så fast vid en bok förut. Fast att jag läser mycket och att det är en del av min vardag. Boken är Ego Boost! av Isabella Löwengrip. Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer, det stämmer! En bra handbok att ha med sig i väskan, med mycket tips. Allt från Krav och komplex till Kärlek och vänner till Mat, vikt och jobbiga tankar till Päron och plugg till Ditt nya jag. När jag läste boken så var det som att man kännde igen sig i vissa delar. Hon har också varit tonåring och sett sig i speglen och skapat komplex. Precis som tusen andra tjejer. Men varför är det nästan alltid bara tjejer som sätter så stora förväntningar på sig själv. Att man ska ha en platt mage, fin hy. Det är otroligt tufft att leva som tjej i samhället idag. Och för att överleva så har då Blondinbella kommit på små överlevnads sätt och är delar med sig av dom. Det bästa av allt är nästan att hennes tips är på en bra nivå, dom överskrider inte till en nivå som gör dom omöjliga. Som att en vuxen person har skrivit dom efter dens utbildning till ungdoms barnmorska. Utan det är hon själv som har tagit användning av dom och med hjälp av dom kämpat sig igenom. Sen så lever ju inte alla såhär, men allt fler gör ju tyvärr det. Hon pratar om just det med Bulimi och Anorexi. Att hon själv har stoppat fingrarna i halsen, fått ångest över mat. Och ett toppen kapitel är just detta " På måndag ska jag börja "
Ett utdrag från första sidan ;

" Okej, nu äter jag en tallrik fil med flingor till frukost, eller förresten så skippar jag flingorna för då borde jag kunna   ta en macka till. Och då borde jag inte ens vara hungrig kring lunch, så ett äpple och några nötter kommer att räcka, perfekt!

Nu åt jag både frukost och en stor lunch idag, hur ska jag göra med middag? Jagt säger till mina föräldrar att jag redan har ätit när jag kommer hem så tar jag bara en liten skål fil. Eller så äter jag lite grann av maten men då går jag en långpromenad efteråt.

Fredag idag. Skippar jag både frukost och tar en frukt under dagen och en latte så borde jag ju kunna äta en god middag ocg lite godis på kvälleb också, eller hur?

Jäklar, nu har jag ätit onyttigt hela helgen. På måndag ska jag börja på allvar. Inget mer småätande och inget mer socker. Den här gången klarar jag av det! Sallader funkar ju, kyckling går bra. Hur många kalorier är det i en smoothie egentligen?

Känner du igen dig? Så här levde jag under flera år. "

Håller ni med mig om att när man är ledsen så känner man sig tjock? Just det nämner bella i boken.
Ett stort tips, köp, läs!


Kommentarer
Postat av: julia

Sv; Friskvågen, väldigt bra saker (men lite dyrt) :)

2011-01-09 @ 13:09:16
URL: http://juliiikarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0