Tjoho bloggen! Det har varit en lugn dag ...

Tjoho bloggen! Det har varit en lugn dag i backen idag. Ganska, bara att jag inte förstår mig på vissa människor. T ex att dom låter sina treåringar köra sitt första åk i en svart backe ( svåraste, brantaste, vallig) och så stackars ungar dom har ju inget självförtroende kvar! När vi satt och fikade i Lindvallen tidigare, kom det två familjer varav två ungar och en "pappa" som kom senare. Då dom hade åkt i en svart backe (tur att man har lite extra stora öron just då!). Efter att pappan hade berättat hur fantastiskt det var uppe i backen och hur fantastiskt bra hans skidglasögon var, så sa sonen (vi kallar honom Y och pappan P): Y; "Men pappa det blåste ju jätte mycket där uppe, det var ju jätte snö väder" P; " jaja! Så farligt var det inte... Och föresten lyssna upp nu alla. Man ska ju inte skryta eller så, men så jävla duktig jag är på tekniken...!" Y: " Pappa pappa! jag var också duktig!" P; " Haha min son du har många år kvar tills du är duktig, sen så fick du ju åka ner med en skoter för du ramlade...!" Y ; " jaha, mamma du tycker väl jag är bra? Jag har faktiskt jätte ont i benet..." Snyftade grabben. Vilka föräldrar, vad kommer det bli av det barnet. Den kommer ju inte tro på sig själv ett piss. Och själv känsla vågar man ju inte ens nämna... Jag ska berätta för er om en bok i nästa inlägg. Men nu måste jag sticka, var tvungen att skriva av mig liten! Ciao <3:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0