kärleken till papper.

Hur kan man ha en sådan stark kärlek till papper? egentligen. den frågan brukar jag få av många.
Men det är inte pappret jag älskar, utan det är det som står på. orden som sänder ut en känsla, hjärnan granskar och man skapar en egen bild av just den boken. Jaa, det är böcker jag pratar om.
Jag läser ungefär tre böcker i veckan, men det är om jag har mycket läxor.
Sen så är det inte mängden som räknas, utan som sagt texten inuti.
Jag tror att jag är väldigt dålig på att förklara, men ni som läser mycket ni borde förstå mig.
det är faktiskt ren kärlek.
Man lär sig något fruktansvärt mycket på att läsa.
Ju mer du läser, desto snabbare går det att läsa.
Tänk vilket stort ordförråd man får av att läsa, jag har lärt mig jätte konstiga ord som jag lägger
till i meningar när jag pratar. (fast att dom inte alltid passar in) men det är så man bygger upp det.
Genom att prata och läsa och skriva det bästa sättet att utveckla sig, tycker jag.
Det klart att det finns nackdelar med det också, ganska många bildar sig som en egen liten värld som man kan falla in i.
men då blir man ju sjuk på något sätt liksom.

Är det bara jag som har tänkt på att läsa Litteratur Vetenskap i Göteborg?
Men det får blir efter min succé inom teater branschen, haha.

jag fick lust att skriva lite nu, just därför skrev jag detta.

Har ni någonting som ni vill att jag ska skriva om, något speciellt ämne liksom?
bara en kul grej, en gång liksom, ta chansen!




Ciao!


Kommentarer
Postat av: klara

jag fattar precis vad du menar med att läsa! Jag bara älskar att få komma bort i en annan värld och få vara någon annan för en stund och bara glömma bort alla bekymmer!<3 Jag kan läsa fast jag egentligen inte orkar och håller nästan på att ramla ihop av trötthet, men jag fortsätter ändå. Det är lite som att kolla på en riktigt bra film, att få låtsas vara personerna i filmen för ett tag, bara ett tag och sen komma tillbaka<3 Jag har märkt att livet blir aningen roligare då...



kraam<3

2011-03-25 @ 22:22:12
URL: http://kllaarra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0