Rensa.

Ibland får man faktiskt kämpa lite. Jag ska nu ta på mig stövlar och handskar för att sedan bege mig ut i trädgården. För att rensa.

Så här ligger det till: Almers skola har en vänskola i Afganistan som vi en gång om året skänker pengar till. Som vi kallar för "Almers hjälper". Simpelt och bra namn. Vi har en konsert och varje elev får ta med sin 100 kronor var som dem har arbetat ihop. Just därför skall jag ut i landet för att klippa gräset och rensa ogräs inför morgondagen då dagen är. Tidigare år har jag varit imot det här. Bara för att alla inte har samma tillgång till pengar. Vissa familjer har det lite snålt, då det är svårt att plocka från spar-kassan bara för en skol sak. Jag tror att det finns folk som har det jobbigt i klassen, fast inte visar det öppet. Det förstår jag hel klart, men jag tycker extra synd om dem i dessa perioder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0