Avslutning.

Har precis äkat upp en hamburgare från Donalds. Planen var att familjen skulle äta på restaurang, några av alternativen var Stinas, Fridas, Hus nr13. Men eftersom att vi glömt boka bord så sket det sig. Ganska lönlöst egentligen eftersom att det är skolavslutning. Och faktum är att jag inte är lika lycklig som vanligt.
Jag känner inte för att bli störst på skolan. Jag vill inte börja hemska nian. Som alla säger är så himla jobbigt. Jag önskar att jag skulle börja femman eller något annat liknande.
Jag tycker att det är skrämmande, allt blir så allvarligt. Och jag är inte en person med kämpa glöd. Jag bara önskar att jag kom hem med MVG i alla ämnen om 365 dagar. Och jag hade valt ett otroligt bra gymnasium som kanske ligger i Göteborg eller Stockholm. Så jag fick komma bort från den här lilla hålan. Vilket jag tror skulle vara riktigt nyttig för mig. Komma bort lite, och få kämpa för min dröm istället. Drömmen att arbeta som skådespelare. Ett hel tids jobb som skådespelare. Men jag vet att det är så otroligt svårt att ens få gå på en audition. Då tror jag att min äkta kämpar glöd kommer fram inuti mig. För jag har redan bestämt mig, då ska jag fan ta å lyckas också!
Fast i vissa stunder i livet känns allt omöjligt. Men då vet jag att jag kan tänka tillbaka på kanske just den här stunden då jag vet vad jag vill och ingenting är omöjligt för mig.
Dagens skolavslutning gick suveränt, förutom det kyliga värdet. Jag älskar att sitta och kolla på niorna som står på ett långt led. Och i tur å ordning får dom gå upp på scen en och en. Då lärarna läser ett personligt rim om just den personen. Dom får sina betyg och en röd ros.
Jag har alltid undrat vad dom skulle sagt till mig. Och tänk om 365 dar, då får jag veta!
Ofattbart.
en sne bild på min skolavslutnings frisyr. Lite dålig kvalité, tagen med mobil kamera. Vilket resulterar det ena och det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0