Fredag

Hur ska jag göra för att bli nöjd? hit och dit ändras det här i bloggen. Jag kan ibland tycka att det är lite spännande att sätta datorn i knät och leta runt i färgkartan och låta fantasin flöda som aldrig förr. Alltså det är då jag ändrar min design i denna lilla håla.
Sen så har jag haft en liten "blogg pause" utan att förvana er. Jag brukar ju vara duktig på just det stadiet. Men tydligen inte på att blogga varje dag.
Jag vill ju egentligen att min blogg ska bli stor. Och att så många som möjligt inspireras av den. Det är som när mina vänner säger till mig " Sanna, du kör dit eget race. Du påverkas inte av alla andra". Just det gör mig varm inuti.
Då har jag lyckats. Jag har en tendens att oroa mig för att jag inte är mig själv. Utan spelar en okänd karaktär som jag egentligen hatar. Men jag tar fram i obehagliga sammanhang. Och ibland kan jag inte hjälpa det.
Men jag läste härom dagen att alla har en sida som man tar fram ibland då och då. Som man kan använda för att skydda sig. Kanske är det en annan person bakom de personer som mobbar folk? Jag har alltid kännt/ trott att alla "onda" har ett gott hjärta. Medans mina vänner sa till mig när vi var yngre: " sanna, möjdaje, dom, dom äj inte nälla. dom dödaj folk".
Kanske är det sant? kanske är det bluff och båg. How knows?
Min dag har varit ganska easy. Skolan var helt lugn och vi planerade mest inför deras avslutnings middag. Som vi i 8:an håller i. Vad vi ska göra vill jag inte skriva här. Kanske kan någon läsa det, sprida vidare. Då är den överaskningen som inte längre e en överastning ute på stan innan jag ens hunnit blinka.
Efter skolan där imot. Då var det dags för rep i Fbg. Lika härligt som vanligt! Jag kan även meddela att ett danssteg som var omöjligt. Har nu ändrat sida och blivit möjligt igen. Jag kan det, så nu ska ni få se hur otroligt begåvad jag är. Lite fin slippning på höfter så kan man tro att jag gått balettakademin. Jag tror inte ni förstår hur bra självförtroende jag får av att skriva sådana oseriöst bra saker om mig själv...
Nu ska jag ta en kopp té och sätta mig framför en gamal julkalender. Som vanligt. Sen ska jag försöka sova. För imorgon är det en ny dag med nya tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0